Wednesday, January 20, 2010

Mengkuang Dam

Lama x wat N3 kat blog ni.
Almaklumlah skolah da bukak so agak sibuk
menguruskan anak2 & rumahtangga tp x bertangga.

Nak citer pasal "Mengkuang Dam Penang"
1st time sampai di Mengkuang Dam ni walaupun
da lama dengar nama.

Kami kesana few weeks ago, lepas breakfast asben
ronda-ronda trus ternampak signboard
"Mengkuang Dam" tu yg ajak asben bawa
kami kesana.

Tengoklah scenery di Mengkuang Dam
Mmg very de quiet & relaxing
Kalau nk jogging pun bule disini
Nak picnic pun bule


Air tasik nampak jernih
Berbagai-bagai jenis ikan yg ada dlm tasik ni


Scenery di Mengkuang Dam
Kalau datang pagi2 mesti best kot

Long Road. Kalau ada disediakan basikal bulelah
kami lalu jln nih.
Nak suh jalan kaki adussss x pa lah
tgk dari jauh sudah lah

Sampai pun da nk tengahari
suasana pun nk hangat
anak-anak pun da berpeluh-peluh
Balik la pe lagi

1 comment:

Khadijah Mohamed said...

Mengkuang Dam ni dulu selalu kak dan anak2 ikut suami pi berjogging...tapi sejak ada cerita makluk halus curi budak tu..akak dah tak berani...anak2 kak bukan boleh kepung, situ kan dekat dgn hutan..tapi tempat ni memang cantik sgt2...